[Kvtkozi] nagy ODR frissites oktober 29-en

Dávid Boglárka bdavid at lib.unideb.hu
2013. Okt. 28., H, 21:08:38 CET

Kedves Lista!

Az ODR felületen a holnapra korábban már előre jelzett frissítési
munkálatokat reggel elkezdik.
A fejlesztők szerint jó esély van arra, hogy nem végeznek néhány óra
alatt a munkálatokkal, elképzelhető, hogy csak délutánra vagy a munkaidő
végére készülnek el. A listán jelezni fogjuk ha helyreállt a szolgáltatás.
Az éles felületen a frissítés után elérhető új szolgáltatásokról a
http://hu.wiki.lib.unideb.hu/index.php/%C3%9Ajdons%C3%A1gok_2013._okt%C3%B3ber
címen találhatóak leírások.

A legfontosabb várható újdonságok:
- megújult, könnyebben kezelhető Könyvtárnyilvántartó
- NPA bejelentő felület
- e-mailes értesítés kérése a kérések státuszváltozásairól és üzenetek
érkezéséről (ez alapértelmezetten be lesz állítva, aki nem kéri, a
szolgáltatási pont szinten az ODR fülön tudja kivenni a pipát az opció
mellől)
- státuszvisszavonás (az utolsó státuszt vissza tudja vonni az, aki azt
beállíthatta)
- automatikus kérésarchiválás (ha végstátuszban van a kérés és 3 hétig
már nem nyúltak hozzá; az archivált státusz is visszavonható lesz)
- kérések átirányítása más szolgáltatási ponthoz (jellemzően egy
könyvtáron belül, ha nem a megfelelő szolgáltatási ponthoz érkezett a
kérés, csak Csoportos módosításon belül érhető el, de akár egy kérésre
is alkalmazható. Csak kéréstovábbítási partnernek felvett szolgáltatási
pontok tudnak egymásnak kéréseket átadni, beállítása a szolgáltatási
pont szinten a Partnerek fülön)
- „ODR-en kívüli” könyvtárakhoz indított kérések „egyoldalú
adminisztrációja”
- olvasói regisztráció és kérésindítás (csak azon szolgáltatási
pontokhoz tudnak saját olvasóik számukra máshonnan megkérendő kérést
feladni, melyek ezt adatlapjuk ODR fülén beállítják)

Probléma esetén az odrsegitseg at odrportal.hu címen várjuk a visszajelzéseket.

Előre is köszönjük a türelmet, bízunk benne, hogy az új funkciók
segíteni fogják a használatot.
üdvözlettel
Dávid Bogi