[Kvtkozi] vers keresés

konyvtarkozi at szivk.hu konyvtarkozi at szivk.hu
2013. Május. 24., P, 14:47:34 CEST

Kedves kollégák!

Nagyon idős olvasónk Vas Ede: Nábob fia, vagy A nábob fia c. versét
keresi. Fiatal lány korában szavalta ezt a katonaverset, de az idők
során elveszett az az (emlékezete szerint piros bőrkötésű) könyv, amiben
volt. Nagyjából emlékszik rá, de szeretné ismét pontosan megtanulni.

Nem találom sehol sem a verset, sem magát a költőt. Nyugdíjas kolléganő
szerint egy régebbi Magyar Irodalmi Lexikonban van adat Vas Edéről, aki
a századfordulón élt, de a '65-ös kiadásúban nem találtam, a későbbiben
pedig főleg nem.
Létezik egy 1926-os kiadású irodalmi lexikon is, az lenne a kérésem, ha
benne van Vas Ede, a róla szóló szócikket szeretném kérni. Tudom, hogy
ilyen idős dokumentumot nem lehet szkennelni, fénymásolni, stb, de
gondolom nem nagy terjedelmű szöveg, biztos be lehet pötyögni pár perc
alatt.

Kérem, aki tud segítsen nyomra jutni!

Előre is köszönöm:
Bella Judit