[Hungarologia] Az Újvidéki Egyetem Magyar Nyelv és Irodalom Tanszékének bemutatkozása

Nemzetközi Magyarságtudományi Társaság nmtt at iif.hu
2015. Sze. 1., K, 17:40:28 CEST

Az Újvidéki Egyetem Bölcsészettudományi Karának Magyar Nyelv és Irodalom
Tanszéke 1959. október 21-én Sinkó Ervin székfoglaló előadásával kezdte meg
működését. Ő definiálta azokat a szempontokat, amelyek hosszú időre
meghatározták a tanszék szellemiségét, s melyek szerint: "teljesen szabadon,
előírás és szigorítás nélkül értékelhetjük a hagyatékot, senki se köti meg
kezünket, hogy mit kell szépnek, jónak és követendőnek találnunk" az
irodalomban. Óriási érdeklődés és figyelem övezte előadását s magát az
intézmény megalakulását. A legelső tanárok közül ott volt mellette a
reneszánsz alkatú B. Szabó György, aki programjában az igényesség, az
antiprovincializmus és a kritikai érzék szükségességét hirdette. Sinkó Ervin
haláláig, 1967-ig állt a tanszék élén.
A teljes bemutatkozás
<http://hungarologia.net/research-2/research/az-ujvideki-egyetem-magyar-nyel
v-es-irodalom-tanszeke/> ide kattintva olvasható.

Aktuális hír:
A Tanszék által szervezett A JELENTÉSVIZSGÁLAT (ÚJ) HORIZONTJAI  című
nemzetközi tudományos konferencia 1. körlevele itt tölthető le
<http://hungarologia.net/wp-content/uploads/2015-07-17-NYELV%C3%89SZETI-NAPO
K-felhivas-Ujvideki-Egyetem.pdf> .