[Ebib] Intézményfejlesztési Terv -táblázat kitöltése kérés

kokas at bibl.u-szeged.hu kokas at bibl.u-szeged.hu
2012. Ápr. 20., P, 16:45:35 CEST

Kedves Petra,

az elmúlt napok áldozatos munkájával sikerült valami eredményt
produkálni, s a táblázatokat, kicsit átfedően és redundánsan, ahogy a
kolléganőim küldték, adom Petrának szíves felhasználásra.

Nem a bizonyítvány magyarázataként, de néhány szempontot szeretnék
rögzíteni, mi mit jelent és miért van, miért nincs.

Pontokba szedem, hogy áttekinthető legyen:

Preambulum:

Átmeneti időszakban vagyunk, mert a régi egyetemi bibliográfiai
rendszerről most térünk át az MTMT használatára, ami egységes
szempontok szerint, a teljes egyéni adatmennyiségek összeadódásával ad
majd tanszéki, intézeti, kari és összegyetemi eredményeket, teljes
tudománymetriai aspektusokkal is.

Ma még, akit szorít a cipő, az feltölt, s van aki a régi rendszert
keresi nálunk és azt várja, s van, aki mindkettőt igyekszik elkerülni,
mert nem kötelezi semmi a cselekvésre, s van, aki is nem publikál
semmit se...

1. Ahogy írtam is már, a 2011-es adatokat most töltik be a kollégák
egyetem-szerte az MTMT-be, s ebben nagyon hátra vagyunk, bár gőzerővel
dolgozunk ezen, hogy az MTMT teljes egyetemi rendszere létrejöjjön, ez
nem megy két pillanat alatt. Ezért van ilyen nagy csend 2011-re
vonatakozólag...

2. Ahol maximális vezetői támogatást kapott az MTMT átállás, s
"parancsba" ment ki a kutatóknak-oktatóknak, hogy csinálni kell, ott
az átállás nagyon nagy léptekkel halad, a betanítás a részünkről jó
arányokban ment és megy. Ez az AOK. Ha mindenhol így lenne, akkor jó
táblázatunk lenne, igaz, vszínűleg egyszerre az összes kart nem
bírnánk lekezelni, ha egyszerre beindultak volna... :-)

3. Ezek nem objektív adatok (az AOK talán közelít), mert a hajlandóság
az adatszolgáltatásra nagyon különböző, még a TTIK-án is van
tanszék/intézet, ami nem ad adatot, vagy nem teljeset, s azt sem
tudjuk mennyire teljes körű valahol az MTMT személyes feltöltöttsége.

4. A művészeti/zenei tevékenység adatait eddig nem dolgoztuk még föl,
nem is kértük be, nem gyűjtöttük statisztikailag... az MTMT elvileg
ezt is megoldja, a 2.0 verzió biztosan. Hasonlóképpen a kitüntetések
és társasági tagságok sem a mi területünk, ha valahol a személyzeti
ill. humán politikai igazgatóságon foglalkozhatnak ilyennel.

5. A fentiek okán az egyetem teljes tudománymetriai képét nagyon nehéz
megragadni, mert erre a saját rendszert, amit építettünk, MÁR nem
tettük kötelezővé (az egyetem vezetése), a mostani rendszert, az
országosat, az MTMT-t meg MÉG nem laktuk be teljesen. (Megjegyzem,
azért ebben eléggé élen járunk országosan, ne hogy azt higgye bárki,
máshol az MTMT átállás megoldott és fait accompli, ahogy a francia
mondja :-)

6. Mint írtam, vannak a WoS_ban is, s a Scopus alapján is olyan
eszközök, mint a tegnep küldött SciVal is, ami kifejezetten
tudománymetriai elemző rendszer. De persze azzal, hogy a humán
tudományok, a bölcsészet és jog pl. nem szerepel, vagy töredékesen az
alap adatbázisokban, nem tud mit kezdeni az sem...
Ezért lesz jó, hogy az MTMT ezeket egyformán kezeli, vagy legalábbis
regisztrálja.

7. Mi következik mindebből?

Hogy az adatok részben, vagy nagy részben jellemzik intézményünket, de
a teljesség ennél TÖBB, a valódi statisztikánk JOBB, hiszen csak azt
tudjuk mutatni, ami eljutott hozzánk, amit a kutatók rögzítettek. Ez
lehet olykor, hogy csak 70-90%-ban fedi  a valóságot, s
természetszerűen, ahonnan nincs adat, onnan 0 %-ban.

Azt azért megjegyzem, hogy a WoS és Scopus adatai alapján a SciDir,
mint legnagyobb használata azt mutatja, hogy csúcsfelhasználók vagyunk
itthon a lekérdezésben (mennyi tudományt fogyasztunk) és az idézett
cikk termelésben, s a cikkek számában is. Nem nagy meglepetés, de aki
sok tudományt fogyaszt, az sokat is tud termelni.

Ha kérdés van, szombaton is dolgozom!

Megköszönöm kolléganőimnek a gyors és extra munkát ezúttal is!

üdvözli: Kokas Károly

Imagination is more important than knowledge.
                                          Einstein
Dr. Kokas, Károly
főig.h., c.doc./dep.dir., hon.assoc.prof.
*** University of Szeged, Klebelsberg Library ***
H-6701 Szeged, Pf. 393 * Fax/Phone: +36(62)5466-65
kokas at bibl.u-szeged.hu

Idézet Gódor Petra <godor at rekt.u-szeged.hu>:

> Kedves Károly!
>
> Ezt sajnos sejtettem és abszolút elfogadom. Remélem, hogy ebből a
> minisztérium részéről sem lesz probléma.
>
> Időközben több fejleményről is beszámolhatok, ugyanis a
> minisztériumtól kaptunk egy levelet, miszerint apróbb módosításokat
> eszközöltek pár táblázatban, amelyekből van, ami Önt is érinti,
> illetve az egyik egység visszajelzett, hogy a rájuk osztott egyik
> táblázat publikációs adatokat is kérdez, így azt szintén Önhöz
> társítom.
>
> A módosításokat és új igényeket pontokba szedtem az áttekinthetőség kedvéért:

> [...]

A non-text attachment was scrubbed...
Name: Statisztika_ILDI2009-2011.xls
Type: application/msexcel
Size: 39424 bytes