[Vocal] Re: [Corvina] RE: [Corvina] elnökség

"Dr. Koltay Klára" kkoltay at lib.unideb.hu
2004. Nov. 3., Sze, 10:02:46 CET

Sóron László írta:

>Javaslom, hogy közös katalogizálás ügyét is tárgyaljuk meg. Ha van
>értelme, akkor folytassuk/korszerűsítsük, ha nincs akkor zárjuk le. Van
>egyáltalán valaki, aki tudja, hogy mi történik?
>
>Sóron László

Csatlakozom a javaslathoz, mar jeleztem is Majkó Katinak, hogy errol
beszelni kene:

Jelenleg legjobb tudomasom szerint az a helyzet, hogy
1. a kozos katalogizalas lenduletbol megy; azaz aki eddig is reszt vett
benne folytathatja, illetve
       ujonnan kivan csatlakozni, megteheti (legutobb a soproniak, pote
csatlakozott);
       feltolthet, letolthet az eddigiek szerint
2. ezen kivul tovabbra is egyre tobb "ODR adat" kerul be az adatbázisba
(= nem VOCAL-tagoktol
       teljes rekordok vagy csak lelohelyrekordok)
3. a fentiek ellenere vannak/lennének tennivalok; csak hogy hirtelen
nehanyat felsoroljak:
          - az uj corvinak egyuttmukodese nem tokeletes a VOCAL-lal,
          - meg kene oldani a helyileg torolt lelohelyadatok torleset a
VOCAL-ban (hasonlo
                automatizmus alapjan mint az egyeb javitasokat)
          - meg kene oldani az adatbazis kezi szerkeszthetoseget
          - a VOCAL szerver jelenleg elegge teljesitokepessege hataran
van (persze ott van most az ODR funkció terhelese is)
          - VOCAL  Ingres alapu
          - duplumok kerdese nem megoldott (ambar az hogy jelenleg egy
dokumentum többszörösen
                   fordul elő, főleg az ODR miatt "kivülröl" bekerülő
rekordok miatt ilyen latvanyos)
          -  stb.
4. a felsorolt tennivalok mar egy ideje nem haladnak, egyreszt anyagiak
hianyaban masreszt amiatt, hogy a tervezett MOKKA-ODR
          hazassag megkerdojelezni latszik a VOCAL sorsat.
5. a MOKKA-ODR osszekoltozesig mindenkeppen legalabb a jelenlegi szinten
fenn kell tartani az adatbazis (persze lehet azt mondani,
          hogy ez nem a VOCAL problemaja addig sem)

Szeretnem en is kerni, hogy a VOCAL Egyesulet foglaljon egyertelmuen
allast, hogy mik a tervek az adatbazissal a MOKKA-ODR
koltozes utani idokre, mert
- a koltozes mikentjet befolyasolhatja, hogy meg kell-e maradnia utana
az adatbazisnak vagy sem
- a koltozes  es a VOCAL alapu ODR felszamolasa meg eltarthat egy
darabig, nem erdemes addig
       fenntartani ezt a koztes allapotot; ha tudjuk,  hogy marad majd
az adatbazis, haladni kell a tennivalokkal,
       ha tudjuk, hogy nem marad, akkor csak a koltozes fele vivo
dolgokra kell koncentralni
- ha az adatbazis nem marad meg, arrol nyilvan kell egy irasos elnoksegi
hatarozat kell (gondolom nem
       huzhatjuk csak ugy ki a gep csatlakozajat egy szep napon magunktol)
- ha valamilyen celra megmarad, pontosan meg kell fogalmazni ezt a celt
es az ahhoz elvezeto
       tennivalokat.

Udvozlettel

Koltay Klara