[Vocal] java3 (helyett inkabb updrec)

Robert Zawiasa bozo at bibl.u-szeged.hu
2000. Dec. 19., K, 14:59:24 CET

> Egy kerdest szeretnek feltenni a javacat-al kapcsolatban, megpedig azt,
> hogy mennyi ideig tart a mentese az online adatbazisba egy konyvnek?
> Tulajdonkeppen arra vagyok kivancsi, hogy mennyi ido mulva lehet keresni
> az adott konyvre felvitel utan...

roviden: azonnal kellene tudni keresni (mondjuk 3 masodpercen belul)

hosszabban:

ez nem fugg a javacat front-endtol.
kizarolag az updrec nevu back-end tulajdonsaga.

ill. fugg a hardver erejetol (processzor sebessege, de inkabb
az scsi alrendszer ateresztokepessege, ez ugye sun-ban igencsak
jobb, mint pc-ben), az oprendszertol (itt a linux erezhetoen gyorsabb,
mint a solaris a gyenge ufs implementacio miatt), es az
adatbazisban mar bent csucsulo rekordok szamatol (az index-
kifejezesek adatbazis tablakba szurasa miatt)

vocal szerveren mertem az uj (4-es) updrec-et: napi tobb, mint 30e
rekord ment be folyamatosan, ez atlag 2-3 mp egy rekordra
es ez igen nagy rekordszamu adatbazis eseten.
regebbi updrec (3-as) eseten ez az ertek felmehet a duplajara
mondjuk, de akkor is 10 masodpercen belul kell lennie.
de lattam mar olyat is linux-on kis rekordszammal, hogy
masodpercenkent 4-5 rekord (1) suvoltott at az updrec-en.

ha 10 masodpercen (esetleg akarmi miatt 15-20 masodpercen) tul log
az eset, akkor
1) az updrec nem fut
2) a rekord kipottyant valamelyik exception munkafajlba
:) Boldog Karacsonyt!