[Kvtkozi] Mesekönyv a 40-es évekből

Göd Városi Könyvtár konyvtar at god.hu
2017. Már. 7., K, 11:06:07 CET

Kedves Kollégák!

Könyvtárunkba érkezett ez a levél, bemásoltam, hátha valaki ráismer erre a könyvre és tud segíteni!

Köszönettel:

Árkosy Mónika

Göd Városi Könyvtár

Tisztelt Könyvtár!

Egy könyv (reménytelennek tűnő) felkutatásában kérném segítségüket, amennyiben van módjuk egy kis időt szánni egy ilyen személyes kérésre.

Ezt a mesekönyvet a Nagymamám nagyon sokat emlegeti. Még a háború előtt kapta (talán a ’40-es évek elején), de mire vissza tudtak térni otthonukba, ott már semmi nem maradt meg a korábbi életükből. Arra gondoltam, örömet szerezne neki újra a kezében tartania.

A legnehezebb a keresésben, hogy a könyvről sajnos csak homályos emlékei maradtak, sem az író, sem a cím nem áll rendelkezésünkre.

Amire emlékszik:

  a.. keménylapos, négyzet alakú
  b.. egy kép, ahol egy néni hosszú szoknyában és csipkés fejfedővel azt nézi, ahogy egy disznó két lábon állva, a mellső lábával dobol; a szöveg mellette valahogy így szól:
  deli dobos disznó fejjel dobol, dada néni is kíváncsi, mit dobol a dobos bácsi
  c.. egy másik kép, ahol egy nyuszi egy tuskót húz ki a földből; mellette a szöveg:
  hórukk nyuszi-nyuszkó, jaj de nehéz ez a tuskó
Arra gondoltunk, hogy talán Pósa bácsi valamelyik tréfás verse lehet, de nem találtam rá sajnos.

Tudom, hogy a kérés nagyon személyes, a rendelkezésre álló információ pedig igen kevés. Mégis, ha valamilyen segítséget tudnának nekem nyújtani a keresésben, nagyon hálás lennék érte. A Nagymamám meg még inkább.

Segítő együttműködésüket előre is köszönöm!

Tisztelettel:

Czigányné Sümegi Réka