[Kvtkozi] Internet Explorer 10-ben felmerulo hiba az ODR-feluleten

Dávid Boglárka bdavid at lib.unideb.hu
2013. Jún. 4., K, 12:11:28 CEST

Kedves Lista!

Meglett a hiba forrása: Windows 8 alatt telepített Internet Explorer
10-es böngészőben a lap nagyítása során a kattintás helyének kezelése
megváltozott, amire az ODR-en jelenleg futó keretrendszer-verzió nincs
felkészülve.
Alább bemásoltam a "vájtfülűbbek" számára a teljes magyarázatot. ;)
A megoldások:
1. frissíteni fogják a keretrendszert, mely megoldja a problémát, a
frissítés ideje azonban még bizonytalan,
2. addig is IE 10 alatt ne használják a felületet nagyított nézetben,
3. vagy más böngészőt használjanak, mert azokkal nem jelentekezik hiba
(pl. Google Chrome, Mozilla Firefox)
2. amíg a frissítés nem történik meg és addig mindenképpen nagyítva,
IE10-essel szeretnék használni a tranzakciós adatbázist, akkor
használják a internet explorerben lévő kompatibilitási módot, ami
emulálja a IE9 tulajdonságait, a fent lévő hibát nem generálja. Itt egy
magyar nyelvű leírás arról, hogy hogyan kell átállítani ebbe a nézetbe:
http://support.microsoft.com/kb/2536204/hu

A fent nevezett hiba /csak/ Windows 8 operációs rendszeren telepített
Internet Explorer 10-es böngészőben tapasztalható - ha jól tudom a
windows 7 nem támogatja az ie10-et - /CSAK/ abban az esetben, ha a
böngészőben a lapot akarva, vagy véletlenül de nagyították. (Az új
explorerben kitalálták, hogy nagyításnál a kattintás helyeként a relatív
egér x-y pozíciójánál megadják a subpixeleket is, ezért már double
értékek közlekednek nagyított lap esetében int helyett, amire eddig a
vaadin nem volt felkészülve).