[Kvtkozi] válaszküldemény

Dávid Boglárka bdavid at lib.unideb.hu
2006. Sze. 15., P, 10:51:59 CEST

Kedves Hajni, Listatagok!
En a mi gyakorlatunkrol tudok beszamolni.
A Posta szerzodeskoteskor fajlban elkuldte a mintanyomtatvanyt, a
sokszorositast mi vegezzuk, nem ok adjak a cimkeket.
A szerzodesben foglaltak szerint valojaban eloregyartott dobozokat
kellene biztositani a visszakuldeshez. Ennek anyagi vonzatat
mi nem, es gondolom mas szolgaltato konyvtar sem tudja allni, eleg ha
csak a megelolegezett postakoltseg visszateritesenek nehezsegeire
gondolunk.
Mi A/5 meretu cimkeket kuldunk a konyvekkel, de talalkoztam kis,
levelezolap meretuekkel is.
Idorol idore nehany postahivatalban kijelentik, hogy nem veszik fel a
kuldemenyt, az okok valtozatosak:
mert a szerzodes csak az itteni postaigazgatosag teruleten ervenyes,
mert a szerzodesszamnak a folyo evszamot kell tartalmaznia,
mert be kell mutatni a kotott szerzodest a helyi postan, mert nem
biztosit ajanlott kuldest, vagyis a feladasrol nem lesz igazolas, kar
eseten karterites sem,
mert a visszakuldo konyvtarnak a helyi postahivatallal kell szerzodest
kotnie stb., es a jogos kifogas, hogy az csak egy fenymasolt cimke.
Juliusban a nyiregyhazi postaigazgatosaggal ugy egyeztunk meg, hogy a
reklamalasok miatt elkuldjuk a cimkeinket peldanak, es
ok bevizsgaljak, hogy hasznalhatok-e. Hogy ez mit jelent, nem tudom,
eredmenye meg nincs. Azt sem tudom, hogy ezt minden
szerzodeskotonek el kell-e majd jatszania.
Lehet, hogy erdemes lenne a temaban a tapasztalatokat megirni a listara,
hatha valakinek van jo, a Posta szamara is elfogadhato  megoldasa.
Udvozlettel
David Bogi

Művelődési Ház írta:

> Kedves Kollégák!
>
> A postán már többször jelezték nekem, hogy a fénymásolt
> "válaszküldemény" nyomtatványt nem fogadhatják el, pedig sajnos több
> könyvtár is ilyen fénymásolatokat küld a kölcsönzött könyvekhez.
> Végül is mi a helyzet ezekkel a fénymásolatokkal? Tényleg nem jók,
> vagy a posta nem biztosít elegendő nyomtatványt?
> A mi kis könyvtárunkban sajnos minimális összeg áll rendelkezésünkre
> postai költségekre. Ha nem fogják elfogadni a fénymásolatokat, akkor
> luxus lesz számomra a kközi kölcsönzés.
> Ha valaki tájékozott az ügyben, kérem írjon!
> [...]

Dávid Boglárka
Debreceni Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Nemzeti és Általános Gyűjtemények Könyvtára Könyvtárközi kölcsönzés
Db., 4032 Egyetem tér 1. - 4010 Pf. 39 T52/512-900/22079 F52/410-443
ill at lib.unideb.hu          http://www.lib.unideb.hu/hun/ill.php