[Kvtkozi] DEENK NAGYK (D1) atepites, keresek, ODR

Dávid Boglárka bdavid at lib.unideb.hu
2006. Okt. 18., Sze, 17:43:49 CEST

Kedves Lista!

Korabban jeleztem, hogy kialakitas alatt all nalunk is vegre a
szabadpolcos allomany. Odaig jutottak a munkalatok, hogy az
irodalom kivetelevel az arra kivalasztott allomanyresz -persze nehany
kobor konyv kivetelevel-szabadpolcra kerult.
Azt kernenk tehat, hogy *irodalmi temaju konyvet , ill .szepirodalmat*
(ETO 82-899) meg ne kerjetek tolunk egyelore, mert nem tudjuk
adni, kb. november 6-ig. Ha megis jonne ilyen keres, termeszetesen
megvalaszoljuk.

Nehany keres meg:
az ODR-en keresztul a DEENK tagkonyvtaraihoz kuldott keresek aktualis
statusza megtekintheto az ODR honlap *Keresek statusza*
menupontjaban. Itt nyomon lehet kovetni a keresek utjat, latszik ha
elkuldtuk a kert dokumentumot, ha egyeztetes alatt van, vagyis
valaszt varunk, ha elojegyeztuk, nem teljesitheto, visszaerkezett stb. ,
jelzi azt is, hogy a keres mely DEENK tagkonyvtarnal van.
Kerjuk, hogy hasznaljatok ezt az opciot, mert folosleges e-mailes es
telefonos erdeklodes sporolhato meg vele pl. ha az e-mailes ertesites
nem ert oda, vagy csak az a kerdes, hogy postaztuk-e mar a kert konyvet, mert
nagyon varjak.

A keres feladasa elott a kataloguson keresztul mindenkeppen erdemes
ellenorizni a dokumentum statuszat, minden
konyvtar eseteben. Sajnos gyakran elofordul, hogy a *DEENK* nem megfelelo
tagkonyvtaraba erkezik a keres, pedig a
statusz/hosszu kijelzesben egyertelmu a lelohely. Kerjuk, hogy ha a
keresett konyv lelohelye pl. nem a DEENK Nemzeti es Altalanos Gyujtemenyek Konyvtara,
hanem a DEENK mas tagkonyvtara, a kerest ne hozzank,hanem a valos lelohelynek megfelelo
tagkonyvtarba kuldjetek (talan mondhatjuk, hogy az egyes tagkonyvtarakban
a konyvtar nevenek megfelelo szakkonyvtarak alakulnak ki, igy erre lehet tamaszkodni).
A keresek iranyitgatasa sok idot vesz el a valoban tagkonyvtarat erinto keresek
intezesetol.
Sajnos technikai okok miatt nehany, mar az Elettudomanyi Konyvtarba
atkerult dokumentumcsoportra meg mindig nem lehet kozvetlenul a lelohelyre kuldeni
a kerest, de ez csak a keresek toredeke.

Mint par hete irtam, es sajnos erzekelheto is, az *ODR* elegge lelassult, serult
az adatbazis. Remenykedunk a helyzet javulasaban uj szerver formajaban.
Addig is kerjuk, hogy ha nem egyertelmuen biztos, hogy egy keres
atment-e, az ODR menedzserben a Keresek- nel ellenorizzetek, de
ne kuldjetek el sokszor (a heten eddig a toplistas egy 15 peldanyban
atkuldott keres volt nalunk).

Koszonom a turelmet!
Udvozlettel
David Bogi

Debreceni Egyetemi és Nemzeti Könyvtár
Nemzeti és Általános Gyűjtemények Könyvtára Könyvtárközi kölcsönzés
Db., 4032 Egyetem tér 1. - 4010 Pf. 39 T52/512-900/22079 F52/410-443
ill at lib.unideb.hu          http://www.lib.unideb.hu/hun/ill.php