[Hungarologia] Segner-emléktábla Göttingenben

Iren Rab rabiren18 at gmail.com
2018. Ápr. 16., H, 09:41:29 CEST

 Örömmel tudatom mindenkivel, hogy 2018. április 26-án csütörtökön
16:30-kor a göttingeni Mühlenstr.4. számú ház falán kezdeményezésemre
emléktáblát helyez el a Városi Tanács Johann Andreas Segner tiszteletére.
A pozsonyi születésű Segner (1704-1777) korának egyik legnagyobb
matematikusa, fizikus, csillagász, feltaláló, nem mellesleg orvos és a
göttingeni egyetem egyik első professzora volt 1735-55 között. Nevét a róla
elnevezett Segner-kerék, azaz a turbina őseként emlegetett találmánya
őrizte meg.
Göttingen nem bánt Segnerrel méltó módon, ezért 1755-ben Halléba távozott,
ahol haláláig az ottani egyetem első számú professzora volt.
Körösi Csoma Sándor, Bolyai Farkas, Gyarmathi Sámuel, Zsigmondy Richárd,
Neumann János, Wigner Jenő és Kármán Tódor után Segner professzor a 8.
magyarországi születésű tudós, akinek göttingeni tartózkodását emléktábla
őrzi.
Rab Irén