[Hungarologia] Kármán Tódor emléktábla

Iren Rab rabiren18 at gmail.com
2016. Jún. 3., P, 08:14:28 CEST

Kedves Barátaim,

szeretnék mindenkit tájékoztatni arról, hogy 2016.június 10-én délelőtt 10
órakor Göttingenben a Theaterstraße 16. számú ház falán emléktáblát
helyezünk el Kármán Tódor  tiszteletére. Ünnepi köszöntőt mond Göttingen
főpolgármestere, a berlini Magyar Nagykövetsége követe, az egyetem egyik
rektorhelyettese és a DLR (Deutsche Luft und Raumfahrt) elnöke. A meghívó a
mellékletben található.
Az emléktábla avatást az egyetemi aulában Kármán Tódor tiszteletére
tartandó kollokvium követi (10:45-12:30-ig), melyen 4 előadó Kármán
életpályájának legfontosabb szakaszairól (Budapest, Göttingen, Aachen, USA)
tart rövid előadást.

Kármán Tódor (1881-1963), akit a szuperszonikus repülés, a rakétatechnika
és az űrrepülés úttörőjének tart a tudomány, 1906-13 között Göttingenben
élt, itt doktorált, majd privátdocensként dolgozott és kutatott az
egyetemen. Hosszú lenne munkásságának eredményeit felsorolni, a német és az
amerikai repüléstudomány Kármán nélkül elképzelhetetlen. A göttingeni Deutsches
Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) valaha volt legnevezetesebb
munkatársai közt tartja számon.
Az emléktábla-állítást és megemlékezést kezdeményezésemre a berlini Magyar
Nagykövetség, a göttingeni egyetem, a város és a  DLR karolta fel.

üdvözlettel
Rab Irén (Göttingen)