[Hungarologia] Fwd: Meghívó Pálosaink, a fehér barátok című kiállításhoz csatlakozó tudományos konferenciára

Nemzetközi Magyarságtudományi Társas Nemzetközi Magyarságtudományi Társas
2015. Jan. 15., Cs, 13:31:25 CET

Meghívó (ld. melléklet: nyomtatható pdf változat)

A Pécsi Tudományegyetem Egyháztörténeti Kutatóközpontja, a Magyar  Pálos
Rend és az
Országos Széchényi Könyvtár tisztelettel meghívja a Pálosaink, a fehér
barátok című
kiállításhoz csatlakozó tudományos konferenciára, amelynek a Pécsi
Tudományegyetem BTK TTK Kari
Tanácsterme ad helyet (7624 Pécs, Ifúság útja 6.) 2015. február 5-én,
csütörtökön, délelőtt 11
órakor.

A résztvevőket P. Csóka János OSPPE tartományfőnök, Magyar Pálos Rend;
Prof. Dr. Fischer Ferenc
dékán, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar; Káldos János
igazgató, Országos
Széchényi Könyvtár, Különgyűjteményi Igazgatóság köszönti.

P??????
2015. február 5., csütörtök
11.00-13.00 - Délelőtti ülésszak
11.00-11.20 Megnyitó
11.20-11.40 F. Romhányi Beatrix: Heremitae, monachi, fratres.
Szempontok a pálos
rend középkori történetéhez
11.40-12.00 Benkő Elek: A Szentkereszt remetéinek korai kolostorai a
Pilisben
12.00-12.20 Bencze Zoltán: Budaszentlőrinc, a középkori pálos főkolostor
12.20-12.40 Fedeles Tamás: A későközépkori főúri devóció és a pálosok
12.40-13.00 - Vita
13.00-14.00 - Ebédszünet
14.00-17.40 - Délutáni ülésszak
14.00-14.20 Baku Eszter: Weichinger Károly és a pécsi Pálos Templom és
kolostor építése
14.20-14.40 Prakfalvi Endre: Weichinger Károly és Pécs
14.40-15.00 - Vita, szünet
15.00-15.20 Bojtos Anita: Eszmény és hivatás: pálosok a katolikus
megújulásban
15.20-15.40 Damásdi Zoltán: Pálos emlékek a Pécsi Egyházmegyei
Levéltárban
15.40-16.00 Horváth István: A jakabhegyi konfraternitás szabályzata
16.00-16.20 - Vita, szünet
16.20-16.40 Imre Mária, Lantosné: A Lyceum templom a legújabb  kutatások
fényében
16.40-17.00 Szilárdfy Zoltán: Pálos kegyképek ikonográfiája a
kultusztörténet fényében
17.00-17.20 Bank Barbara: Vezér Ferenc munkássága és halála
17.20-17.40 - Vita, zárszó

2015. február 6., péntek
07.30 Szentmise a Pálos templomban (7625 Pécs, Hunyadi János u. 70.)
10.00-12.00 Sudár Annamária és Sarbak Gábor a konferencia résztvevőinek
bemu-
tatják a Pálosaink, a fehér barátok című kiállítást. Találkozás a
Modern Magyar Képtár
bejáratánál (Papnövelde u. 5.). A belépés díjtalan, minden érdeklődőt
szeretettel várunk!