[Hungarologia] Konferenciát rendeztek a csehországi egyetemi hungarológia 160 éves fennállása alkalmából

Nemzetközi Magyarságtudományi Társaság nmtt at iif.hu
2013. Dec. 4., Sze, 11:05:25 CET

Konferenciát rendeztek a csehországi egyetemi hungarológia 160 éves fennállása alkalmából

Fotó: Ottó Zachár

2013. november 26-án volt 160 éve, hogy Ferenc József császár jóváhagyta  "a prágai egyetemen egy magyar nyelvtanítási tanszék felállítását". 1854 őszén jelent meg először a magyar nyelv a prágai - és egyben a csehországi - egyetemi oktatásban.  A prágai Károly Egyetem Bölcsészettudományi Karának Közép-európai Tanulmányok Tanszéke a prágai Magyar Intézettel együttműködve konferencia és kiállítás szervezésével ünnepelte a csehországi egyetemi magyaroktatás 160 éves fennállását. Az évfordulóra írt tanulmányokat tartalmazó kötet megjelenését 2014-re tervezik.

Forrás és további információ a tanszék honlapján: http://kses.ff.cuni.cz/hu/160ev
Honlapunkon ide kattintva olvashat a prágai Károly Egyetem Bölcsészettudományi Karának Közép-európai Tanulmányok Tanszékéről.