[Hungarologia-l] Uj kiadvanysorozat

lahdelma at jyu.fi lahdelma at jyu.fi
2008. Május. 10., Szo, 12:40:06 CEST

Tisztelt Kollegak!

A Jyväskyläi Egyetem Hungarologische Beiträge kiadvanysorozata kapcsan
Mann Jolantol a napokban ertesultunk az alabbi hirrol:

"Tisztelt Címzettek!

Örömmel értesítek mindenkit, hogy a jyväskyläi hungarológiai tanszék
folyóirata, a Hungarologische Beiträge néhány száma online elérhetõ az
EPÁ-ban. A hiányzó számok feldolgozása folyamatban van.
http://epa.oszk.hu/01300/01368

Az V. Kongresszus köteteiként megjelent számokat (Balassi Bálint és a
hatalom; Kádár's Hungary - Kekkonen's Finland) természetesen hamarosan
bekötöm az NMTT vonatkozó oldalára is:
http://www.nmtt.hu/kongkiad5.html

Ezzel az V. Kongresszus 14 kötetébõl már 7 elérhetõ online is."

Tovabbi hirunk a Beiträgevel kapcsolatban, hogy 2007-ben megszunt az 1993
ota mukodo, osszesen 18 szambol allo sorozat. Ez ev elejetol a helyebe egy
uj kiadvanysorozat lepett, amelyet ezuton szeretnenk szives figyelmukbe
ajanlani:

Spectrum Hungarologicum - a pécsi és a jyväskyläi egyetem közös
elektronikus kiadványsorozata

A Spectrum Hungarologicum a Jyväskyläi és a Pécsi Egyetem közös
elektronikus formátumú kiadványsorozata, melyhez a papír formátumú kiadást
- mely tartalmilag eltérhet az elektronikustól - a Kijárat kiadó intézi. A
Spectrum Hungarologicum hungarológiai témájú, nemzetközi, referált
kiadványsorozat, amiben monográfiák és tematikailag összefüggő
cikkgyűjtemények kaphatnak helyet. A hungarológia fogalmát itt
széleskörűen értelmezzük, vagyis magyar vonatkozású kultúr- és
társadalomtudományként.

A kiadványsorozatnak két főszerkesztője van: Jyväskylä oldaláról
Tuomo Lahdelma, Pécs részéről pedig Thomka Beáta.

A nemzetközi szerkesztői bizottság a következő kollégákból áll:

Deréky Pál (Bécs)
Jolanta Jastrzebska (Groningen)
Pritz Pál (Budapest)
Romsics Ignác (Budapest)
Tõnu Seilenthal (Tartu)
Tverdota György (Budapest)

A kiadványsorozat operatív és szaktanácsadói bizottsága, amely testület
azokból a kollégákból áll össze, akikkel a főszerkesztők
folyamatosan érintkeznek, és akik a gyakorlati munkálatokban vesznek
részt. Tagjai a következő kollégák lettek:

Dusnoki Gergely (technikai szerkesztő) (Jyväskylä)
Anssi Halmesvirta (Jyväskylä)
Mann Jolán (Budapest)
Maticsák Sándor (Debrecen)
Pasztercsák Ágnes (Debrecen)
Szilágyi Zsófia (Veszprém)

A sorozat a Jyväskyläi Egyetem Hungarologia projektjenek honlapjan erheto
el, az alabbi cimen:
http://www.jyu.fi/hum/laitokset/hungarologia/hu/kiadv/spectrum

Udvozlettel:
Tuomo Lahdelma es Dusnoki Gergely